Songül DÜNDAR


dundar_songul@hotmail.com
  Tüm Yazıları

OKULDAKİ BİLGİLERİN EKONOMİYE DÖNÜŞTÜRÜLMESİ

Üniversite…

Fakülte…
Öğrenilen bilgiler…
Bilgilerin ekonomiye dönüştürülmesi…
Bilgi demek, potansiyel enerji demektir. Bilgi demek öğrenme, gözlem ve araştırma yoluyla elde edilen gerçeklik demektir. Öğrenilmiş olan bilgiler, toplum bireylerine erişmediği, ticarileştirilmediği takdirde durağandır. Dinamik değildir.
Ekonomik bir değere dönüştürülmemiş olan bilgi, atıldır. Hiçbir faydası yoktur. Hele hele. İnsanlığa faydası olmayan bilgi, insana gereksiz bir yüktür. Boş bir hamallıktan başka bir anlam taşımaz.
Dünya ekonomisinde, ülke ekonomisinde ekonomik, toplumsal ve teknoloji alanlarında yaşanan değişimler, bilgi ekonomisi ile oluşturulmaktadır.
Bilgi ve becerinin ekonomiye dönüştürülmesi ve ticari nitelik kazandırılması, özellikle üniversite kürsülerinde projelendirilmelidir. Fakülte sıralarında öğretilmelidir. Okul laboratuarlarında uygulanmalıdır. Öğretim kurumu ünitelerinde, bütün bilgilerin ekonomiye dönüştürülmesi uygulamalı olarak hayata geçirilmelidir.
Okulundan bilgi donanımlı ve üretken beceriyle mezun olan bir kişinin, hayatta başarılı olabilme ölçüsü; bilginin ekonomiye dönüştürebilmesi veya bilgisini toplum katmanlarıyla paylaşabilmesiyle yakından ilintilidir. Hatta doğrudan ilişkilidir.
“Ülkeler tüm ekonomik faaliyetlerin bilgi temelinde şekillenebilmesi ve gerçekleşebilmesi için bilgi ekonomisinin önemi toplumun tüm katmanlarına yayılmalıdır. Dolayısıyla bilgi, banka hesabı gibidir, yatırmadan çekemezsiniz” (Anonymus)
İnşaat mühendisi; demiri, betonu ve ekonomiye dönüştürülmesini üniversitede öğrenmiş olmalıdır.
Eczacı; ilaç yapımını ve ekonomiye dönüştürülmesini üniversitede öğrenmelidir.
Öğretmen; öğrencilerine aktardığı bilgilerin ekonomiye nasıl dönüştürüleceğini öğrencilerine öğretebilecek bilgi ve beceriye sahip olmalıdır.
Bilgilerin üretime dönüştürüldüğü amacına yönelik eğitim yapan öğretim kurumlarının artması son derece önem arz etmektedir.
“Bilgi bir hazineyse, uygulaması da bu hazineyi açan anahtardır.”ARİSTOTELES
İstanbul Ticaret Üniversitesi bünyesinde, bir sanal mahkeme ile bir de sanal banka şubesi açmış olması, önemli bir örnek teşkil etmektedir. Bu uygulamanın amacı; öğrencilere gerçek yaşama ilişkin bilgileri, ekonomiye katkı yönünden uygulamaya geçirmek açısından önemli bir örnektir.
“Çalışmadan, öğrenmeden, yorulmadan rahat yaşamanın yollarını alışkanlık haline getirmiş milletler; evvela haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istikballerini kaybetmeye mahkûmdurlar.”(ATATÜRK)
Unutulmamalıdır ki;
Kişi, öğrendikleri kadar beceriklidir…
Ve unutulmamalıdır ki;
Kişi, bilgilerini uygulayabildiği kadar beceriklidir.
Unutulmamalıdır ki;
Bilgi toplumun tüm katmanlarına yayıldığı sürece anlamdır.
 

*** Köşe Yazarlarımız İLESAM (Türkiye İlim ve Edebiyat Eseri Sahipleri Meslek Birliği) üyesidir ve telif hakları İLESAM tarafından korunmaktadır. Köşe Yazarlarımızın yazıları izinsiz olarak kopyalanamaz ve başka bir yerde yayınlanamaz. İzin almadan yazıları kopyalayıp başka yerde yayınlayanlar, 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri kanunu kapsamında İLESAM'ın kendilerine açaçağı maddi tazminat davasını kabul etmiş sayılır.


 Okunma Sayısı : 811

Yorumlar

Yorum Yap

Adınız Soyadınız
E-Posta
Girilecek rakam : 333668
Lütfen yukarıdaki rakamları yazınız.